Training Mindfulness Based Emotinal Intelligence

voor bedrijven

Emotionele intelligentie

Emotionele Intelligentie is één van de belangrijkste vaardigheden voor de medewerker van de toekomst. De achtergrond van de workshop is samengesteld vanuit het Corporate Mindfulness programma en leiderschap programma Search Inside Yourself van Google die dit samen met Stanford University heeft ontwikkeld. Dit programma heeft een enorme vlucht genomen binnen het internationale bedrijfsleven. Het programma wordt al gegeven bij grote organisaties als SAP, Samsung, Engie, Ordina en ook bij RTL, ING, KLM en de Kamer van Koophandel.

 Tijdens deze training maak je kennis met het eenvoudig toe te passen principe van Mindfulness en de grote invloed hiervan op je (werkende) leven. Je leert hoe je zo goed mogelijk kunt omgaan met de hedendaagse snelle stroom aan informatie, prikkels en emoties. En hoe je meer rust en aandacht in je samenwerking en communicatie met je collega’s kunt brengen.

Voor wie is de training interessant?

Deze training is interessant voor iedereen die beter wil leren omgaan met hoge werkdruk en de hedendaagse stroom aan informatie en prikkels.

En voor iedereen die positiever en gemakkelijker wil leren samenwerken en communiceren met collega’s en relaties.

Deadlines, conflicten, stress: je kunt er anders naar leren kijken en mee omgaan!

Wat levert het je op?

  • Betere omgang met stress, weerstand en onrust
  • Toename van zelfbewustzijn en zelfvertrouwen
  • Afname van spijt en zorgen
  • Intenser werken en leven, meer genieten van het NU moment
  • Beter omgaan met belemmerende gedachten en emoties
  • Toename van veerkracht en empathie
  • Toename van flexibiliteit en weerbaarheid

Onderwerpen die aan bod komen zijn o.a.:

Uitleg over stress, systemen en effecten in en van de huidige wereld.
Introductie Mindfulness en effecten van Mindfulness.
Gedurende workshop diverse oefeningen m.b.t. gesprekvoering en ervaren van Mindfulness.
Aandachttraining, waaronder communicatie met aandacht.
Veerkracht, motivatie en flexibiliteit.
Omgaan met stress en (ont)spanning.
Inzicht in de werking van het brein m.b.t. Emotionele Intelligentie en Mindfulness.

Meditatie certificaat

Kennis:

Wat is Mindfulness
wat is dat en hoe kan het ons
helpen in het dagelijks leven
(werk en privé).

Introductie in stress factoren
en overload aan prikkels in onze
hedendaagse wereld.

De deelnemers zullen kennis
vergaren van de werking van
het brein bij stress.

En wat daarvan de consequenties
en gevolgen zijn.

Daarbij wat men kan doen
indien men hiervan bewust is.

Diverse wetenschappelijke
onderzoeken die dit onderbouwen
(Harvard BR en Stanford Unifersity).

Praktische toepassing:

Tips die je dagelijks in je werk en thuis (en overal) kan toepassen voor meer rust.
Inzicht dat je rust kunt creëren en daar zelf invloed op hebt.
Inzicht wat stress veroorzaakt (en in je brein doet) en dat je hier iets mee kan doen en tijd hebt om te reageren op ‘hedendaagse beren’.
Introductie ademhalingsoefening om stress te reduceren.
Oefening en introductie om gefocust en met aandacht een gesprek te voeren.
Hoe je aandacht en focus te trainen.
Hoe kun je na stressvolle dag toch rustig thuis komen bij partner en kinderen.

  • Het traject duurt 4 tot 8 weken, afhankelijk van de vorm
  • Groepsgrootte: minimaal 10, maximaal 20 deelnemers 
  • Tussendoor worden deelnemers gestimuleerd door middel van e-mails met artikelen, video’s en weblinks

De MBE training kan incompany en op maat gegeven worden.

Meer weten over deze training of heeft u een andere vraag? Neem dan contact met mij op

Kennis:

Wat is Mindfulness
wat is dat en hoe kan het ons
helpen in het dagelijks leven
(werk en privé).

Introductie in stress factoren
en overload aan prikkels in onze
hedendaagse wereld.

De deelnemers zullen kennis
vergaren van de werking van
het brein bij stress.

En wat daarvan de consequenties
en gevolgen zijn.

Daarbij wat men kan doen
indien men hiervan bewust is.

Diverse wetenschappelijke
onderzoeken die dit onderbouwen
(Harvard BR en Stanford Unifersity).

Praktische toepassing:

Tips die je dagelijks in je werk en thuis (en overal) kan toepassen voor meer rust.
Inzicht dat je rust kunt creëren en daar zelf invloed op hebt.
Inzicht wat stress veroorzaakt (en in je brein doet) en dat je hier iets mee kan doen en tijd hebt om te reageren op ‘hedendaagse beren’.
Introductie ademhalingsoefening om stress te reduceren.
Oefening en introductie om gefocust en met aandacht een gesprek te voeren.
Hoe je aandacht en focus te trainen.
Hoe kun je na stressvolle dag toch rustig thuis komen bij partner en kinderen.